Dealzz & Quizzz (gaappp)

Vandaag op de 1e dag van November had ik een zeer drukke dag en dit is hoe het kwam..
 
Dealzz:  Via Internet had ik een partijtje schoolstempels over Natuur en planten op de kop getikt, die ik vandaag moest ophalen in Voorburg. Gisteren had ik al het reisschema afgedrukt en vanmorgen er naar toe. Helaas heb ik hiervoor de winterserie van de R.W.V. moeten laten schieten, maar over 14 dagen heb ik weer een kans.
Met boodschappenkarretje en al op pad. Bij station Schiedam-Centrum ging mijn planning al de mist in. Het is een onoverzichtelijk zooitje daar en je kan je kaartje niet eens op het perron kopen. Zodoende miste ik de trein, naar Den Haag-NOI. Mijn nicotinepeil weer goed kunnen aanvullen. Ook weer in de trein Aso’s, die liggend plaatsen bezet hielden, allemaal “bedraad” zodat ze geen weet willen hebben van de buitenwereld. Zeker lekker wezen feesten en dan pas na hun 27e gaan werken tot 67 jaar in een luizebaan. In Den Haag was het weer een zooitje, ik moest 2 haltes met de Randstadrail mee, maar buiten het station geen Randstadrail te bekennen. Alleen roestige sporen van een tram die er ooit eens gereden heeft. Ik weer terug en beland na een paar mislukte pogingen op het goede spoor. Een strippenkaart even afstempelen is op dit station een crime. Het stond allemaal “heel goed” aangegeven, maar niet heus. Lekker handig…..!! Hèhèh, 2 haltes verder kon ik me goed op het kaartje oriënteren. Eerst moest ik langs enkele kapitale villa’s, toch niet DAAR de spullen ophalen en ik heb het al niet op met die hotemetoten! Verderop op het juiste adres gekomen en het was een gewoon rijtjeshuis. Lekker gebabbeld daar en de 2 kleine krullebolletjes van die mevrouw zaten er met hun neus bovenop. (af en toe wel steeple-chase met overal speelgoed op de vloer) De deal gesloten voor €  10,- en gepakt en gezakt weer naar huis. Bij de Randstadrail was de lift weer defect en kon ik 2 trappen op.. GRRRRR…! Op de terugweg in de trein lag er weer zo’n bedrade aso te snurken en andere mensen moesten weer staan op het balkon. Ik wist niet of die halve zool echt sliep, anders had ik een foto van die zoutzak gemaakt en op het Internet gezet. Toch was de terugreis niet zonder voordelen. Na Delft kon ik eindelijk eens ergens zitten en vind ik een paar paraplu’s en daarvan nam ik die met de zilveren hoes mee. Dat bleek later zo’n dure “stormplu” te zijn, aan de ene kant kort en achter lang uitlopend. Heb ik dit jaar ook eens geluk…! Thuis nog heel veel dingen gedaan, totdat…..
 
Pubquizzzzzzzzzzzzzzzzz…….. Het moest ervan komen. Heb je lekker gegeten en het koud, dekentje op de bank over me heen getrokken en was ik direct in dromeland. Met een schok werd ik om 20:37 uur wakker. Shit, de Pubquiz! Ik schoot een paar schoenen aan en op naar de locatie, wat 5 minuten lopen was. Daar bleek de 1e helft al voorbij te zijn, terwijl Tanne de aanvang al had willen rekken omdat ze zeker wist dat ik zou komen. Even een pint en buiten een saffie roken. Toen de 2e helft begon, was mijn pint pleite. Kennelijk zijn er personen die andermans biertje niet kunnen laten staan. Niet netjes, dus..! De 2e helft begon met de bonusvraag om een persoon te raden, die beïnvloed was door het impressionisme, een Oscar gewonnen heeft met “Rebecca” en de aanwijzing:”Psychologie-vormgevong en techniek”. ( Alfred Hitchcock ) De reguliere vragen in het 2e deel, waren volgens de quizmaster wat makkelijker.. Nou, ja.. Niet echt. Hierbij moest de voornaam van Porche (Ferdinand) geraden worden, welk land niet aan India en China grenst (Afghanistan), de dichtsbijzijnde Duitse stad bij Praag (Dresden), de sport, die bij de Olypische Spelen in 2012 eruit ligt (Honkbal), de term “Eskimoteren” uitleggen, en de term “Balaclava” (soort bivakmuts) Tot slot dus die “per seconde wijzer” vraag, dit keer automerken. Hier had ik er maar 3 van goed. Later bleek dat ik goed gescoord heb voor die laatste 10 vragen, al zat er geen bonuspunt in. Rest me nog de eindstand te vermelden: 1- Duh (alweer),  2- Acht v. Putten, 3- Kevin Costner, 4- Mezmerizm, 5-Mort Subite, 6- B Team, 7- Tuig, 8- The Lone Walker en 9-DUSlexie (ziek? of Emiel voetbal kijken?) Volgende quiz op 22 november a.s. en hoop ik uitgeslapen te komen… 

Over Christa Prins

Lees mijn weblog en leer mij kennen, mijn blogs hebben een kritische noot en heb een uitgespoken ongezouten mening. Interesses: computers en Internet, schrijven, fotografie, de natuur, wandelsport en handwerken/handarbeid. (haken, Native American beading)
Dit bericht werd geplaatst in Hobby's. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.